Om mig

Mitt foto
Jag som skriver den här bloggen är mamma till två underbara grabbar, Jonathan och William. Detta är min dagbok över mina upplevelser som 2-barns mor, mina söners utveckling och deras uppväxt i vår familj.

onsdag 19 september 2012

5e tanden på väg

Idag upptäckte jag Williams 5e tand på väg. Bottenkäken på hans högra sida om de två små som redan kommit. Jag hade precis gett honom lunch. Nöjd och glad joddlade han för FULL HALS och det var i samband med det som jag såg den lilla, lilla sprickan i tandköttet. Vad fort det går nu. O jag som inte lyckats sluta amma. Det sprätter i hela kroppen på honom och han blir överförtjust när det är dags för bröstet. Hur kan man säga nej till det? Det kanske jag gör snabbare än snabbast dock efter första onda bettet. Jag har fått några små tjuvnyp hittills, men inget som fått mig att skrika till än. Så, så länge som han efterfrågar att bli ammad så fortsätter jag. Jonathan tappade intresset själv när han var ganska exakt 7 månader. Wille har ju passerat det stadiet. Det kommer när det kommer, alla barn är olika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar